Wo bleiben die Experten?
Weis wirklich keiner eine Antwort?
Das Phämonän mit dem Rucken der Spielfiguren tritt auch auf Rootserver auf.
Könnte es sein das es an der Synergy Mod liegt?
Ich meine das ist zur Zeit noch eine Beta Version.
Wo bleiben die Experten?
Weis wirklich keiner eine Antwort?
Das Phämonän mit dem Rucken der Spielfiguren tritt auch auf Rootserver auf.
Könnte es sein das es an der Synergy Mod liegt?
Ich meine das ist zur Zeit noch eine Beta Version.
Downloadrate ist im Moment auf 512Kbit/s und Uploadrate 2048kbit/s eingestellt.
Downloadratenbelastung schwankt zwischen 200kbit/s. Upload ist wie gesagt auf 1100 kbits/s wenn 13 Spieler auf dem Server sind.
Man kann die S-DSL Leitung mit einer Gesamtbandbreite von 2,650Mbit/s
beliebig die Down und Uploadrate verteilen, je nach Bedarf.
Ich möchte noch dazu sagen das die Pings relativ gut sind (20ms bis 40ms).
Der Ping steigt nicht, wenn es anfängt zu ruckeln oder zu verzögern.
Vielleicht stimmt was nicht mit meinen Einstellungen?
Kann da mal bitte jemand überprüfen?
EDIT:
Jetzt fängts auch an mit 7 Spielern zu ruckeln.
Hallo!
@ Admin. Sorry ich hab ins Linux Forum geschrieben.
Könnt ihr diesen Thread ins Windows Forum verschieben? Danke.
Seit einigen Tagen habe ich einen S-DSL Anschluss und wollte eigentlich darauf einen Home Gameserver betreiben.
So weit so gut. Ich hoste einen Half-Life 2 - Synergy Gameserver.
Synergy ist eine Kooperativ Mod für Half-Life 2.
Nun zu meinem Problem.
Ich habe einen 16 Player Slot Gameserver. Wenn nun aber der 13. Spieler joint ruckeln die anderen Spielfiguren.
Die anderen Spieler bewegen sich schnell hin und her. Als Spieler lag man nicht.
Nur sieht man wie die Gegenstände und anderen Spieler ruckeln. Die Waffe zuckt dabei. Tore oder Türen ruckeln auch.
Die Spieler haben Pings ab 20, meist auch 40ms. Die Pings bleiben stabil LOW aber die Animationen ruckeln.
CPU Auslastung: 40%
Arbeitsspeicher Auslastung: ca. 63MB
Bandbreiten Auslastung: 1,1 Mbit/s im Upstream
Server Spezifikation:
AMD AthlonXp 2400+ (250 MHz FSB @ 8 Multiplikator)
A-DATA 1024MB DDR 500MHz
Festplatte mit 5400RPM /min und 160GB
WindowsXP Professional Betriebsystem
Netzwerk Anbindungsinformation:
S-DSL Anschluss: 2,650 Mbit Gesamtbandbreite Aktuelle Einstellung: (Download 512kbit/s / Upload 2048kbit/s)
S-DSL Modem: Symmetricom GoWide 2.3
X-Micro WLAN 11g Broadband Router(4 Port Router mit jeweils 100Mbit/s)
Server ist mit einem 100Mbit Netzwerkkabel am Router angeschlossen
Meine Einstellung im valve.rc findet ihr unten.
(Natülich habe ich das RCON Passwort entfernt und sonstige Dinge.)
Ich hoffe ihr könnte mir helfen.
Danke vorraus.
Gruß Bigjumbo
EDIT:
Jetzt fängt es sogar mit 7 Spielern an zu ruckeln!
ZitatAlles anzeigen
// load the base configuration
//exec default.cfg
// Setup custom controller
exec joystick.cfg
// run a user script file if present
exec autoexec.cfg
//
// stuff command line statements
//
stuffcmds
mp_forcerespawn 0
// HL2MP Server Config file
// mostly the default settings with rate limits set to prevent massive lag
// put this file (server.cfg) in the cfg folder (this file is for HL2DM SRCDS servers only)
// qUiCkSiLvEr
/////////// *Server password and info*\\\\\\\\\\\
hostname "Bigjumbo's Zombie Massaka server"
//ip
// RCON Password
rcon_password --->>> REMOVED <<<----
// rcon failure settings
sv_rcon_banpenalty 0
sv_rcon_maxfailures 10
sv_rcon_minfailures 5
sv_rcon_minfailuretime 30
//The region of the world to report this server in (255 = world)
sv_region 3
// Server contact name / url / email
sv_contact --->>> REMOVED <<<----
// server password for players to join (default "")
//sv_password ""
// fast http download url address
sv_downloadurl --->>> REMOVED <<<----
// If set to 1 then Server is a lan server (no heartbeat, no authentication, no non-class C addresses, 9999.0 rate, etc. )
// set to 0 for internet server
sv_lan 0
//////////////// *Game Settings* \\\\\\\\\\\\\\\\\
sv_hl2mp_weapon_respawn_time 10
sv_hl2mp_item_respawn_time 10
// set to 1 if this is a teamplay server
mp_teamplay 1
// set fraglimit before mapchange
mp_fraglimit 10000
// set timelimit before map change
mp_timelimit 90
// allow or disallow damage from teammates
mp_friendlyfire 0
// how much damage is inflicted from falls, default 0
mp_falldamage 0
// set to 1 if weapons stay (immediate pickup by players without weapons)
// requires that there be additional ammo (can't pick up a weapon to get more ammo)
mp_weaponstay 0
// set to force players to respawn after death
mp_forcerespawn 0
// enable player footstep sounds
mp_footsteps 0
// enable flashlight
mp_flashlight 1
// enable autocrosshair (default is 1)
mp_autocrosshair 1
// allow bots
mp_allowNPCs 1
// world gravity (default 600)
sv_gravity 400
// world friction (default 4)
sv_friction 4
// world water friction (default 1)
sv_waterfriction 1
// Minimum stopping speed when on ground
sv_stopspeed 100
// spectator settings
sv_noclipaccelerate 5
sv_noclipspeed 5
sv_specaccelerate 5
sv_specspeed 3
sv_specnoclip 1
// player movement acceleration rate (default 10)
sv_accelerate 10
sv_airaccelerate 10
sv_wateraccelerate 10
// max player speed (default 320)
sv_maxspeed 520
// misc physics settings, leave them as-is
sv_rollspeed 200
sv_rollangle 0
sv_bounce 0
// player stepsize - dont mess with this (default 18)
sv_stepsize 18
// misc default vehicle settings (leave these alone)
//r_VehicleViewDampen 1
//r_JeepViewDampenFreq 7.0
//r_JeepViewDampenDamp 1.0
//r_JeepViewZHeight 10.0
//r_AirboatViewDampenFreq 7.0
//r_AirboatViewDampenDamp 1.0
//r_AirboatViewZHeight 0.0
// teamplay talk all (1) or team only (0)
sv_alltalk 1
// enable voice on server
sv_voiceenable 1
// disable pause on server (set this to 0 always)
sv_pausable 0
// teamserver coop (default 0)
coop 0
// deathmatch - set this to 1
deathmatch 1
//////////////////////
//Client Cvars
/////////////////////
cl_cmdrate 40
//Max number of command packets sent to server per second. Default: 0
cl_updaterate 30
//Number of packets per second of updates you are requesting from the server. Default: 20
////////////// *Connection Options* \\\\\\\\\\\\\\
// allow players to upload sprays (default 1)
sv_allowupload 1
// allow sprays and map content to be downloaded (default 1)
sv_allowdownload 1
// how often players can spray tags (default 20)
decalfrequency 40
// Enable instanced baselines - Saves network overhead
sv_instancebaselines 1
//Force server side preloading (default 0)
sv_forcepreload 1
net_maxfilesize 50
// Max bandwidth rate allowed on server, 0 == unlimited
sv_maxrate 16000
// Min bandwidth rate allowed on server, 0 == unlimited
sv_minrate 5000
// Maximum updates per second that the server will allow (default 60)
sv_maxupdaterate 66
// Minimum updates per second that the server will allow (default 10)
sv_minupdaterate 10
// Maximum lag compensation in seconds (default 1)
sv_maxunlag 1
// explosion size (default 1)
sv_robust_explosions 1
// Maximum speed any ballistically moving object is allowed to attain per axis (default 3500)
sv_maxvelocity 3500
//After this many seconds without a message from a client, the client is dropped (default 65)
sv_timeout 65
//Enables player lag compensation
sv_unlag 1
//Specifies which voice codec DLL to use in a game. Set to the name of the DLL without the extension
// miles is the only voice codec available for Source games
sv_voicecodec vaudio_miles
//Enables HLTV on this server
// do not enable HLTV for HL2DM servers right now
sv_hltv 0
//toggles whether the server allows spectator mode or not
mp_allowspectators 1
///////////////////////
//Frame rate limiter
//////////////////////
fps_max +600
//////////// *Logging and Misc* \\\\\\\\\\\\
// Execute files on startup (these are placed in the "C:\SRCDS"
// Input syntaxis: "exec nameofyourscript.cfg"
sv_enableoldqueries 1
// disable cheats (set this to 0 always)
sv_cheats 0
// gather server statistics
sv_stats 1
mattie_eventscripts 1 // ENABLE OR DISABLE
// execute SteamID based ban list
// this file must be located in the cfg folder
exec banned_user.cfg
// execute IP based ban list
// this file must be located in the cfg folder
exec banned_ip.cfg
// Set packet filtering by IP mode (default 1)
sv_filterban 1
exec mani_server.cfg
// log all bans in logfile
sv_logbans 1
// enable logging and start log file (always last thing)
sv_log_onefile 1
log on